De Auteur

Mijn naam is Jori, geboren in 1986 en woonachtig in de Zaanstreek/Noord-Holland. Opgegroeid achter de schermen van het reclamebureau van mijn ouders was de interesse in de grafische wereld al op zeer jonge leeftijd ontstaan. Toentertijd wilde ik net als mijn ouders en broer grafisch vormgever worden en was het bedrijf in het weekend, wanneer iedereen (meestal) vrij was, de speeltuin van mij en mijn tweeling-broer. Ook door het gebrek aan computerspelletjes die toentertijd beschikbaar waren voor de Apple, maakten we op jonge leeftijd al kennis met de programma’s die vandaag de dag Adobe’s ‘Creative Suite Collection’ heten. Zo ben ik dus al op zeer jonge leeftijd begonnen met alle aspecten van digitale grafische producties, en dan met name crossmediale producties.

Op mijn 15de ben ik begonnen aan de vakopleiding ‘grafisch vakman’ gevolgd door ‘grafisch technicus’ aan het Grafisch Lyceum Amsterdam. Tijdens en na de opleiding ben ik bij diverse drukkerijen werkzaam geweest, van kleine huisdrukkerijen tot grote drukwerkfabrieken.

Hoewel het beroep van drukker een mooi vak is waarin je niet snel uitgeleerd raakt, wist ik dat het geen beroep was dat ik mijn hele leven zou willen uitoefenen. Meer zag ik het als een goede basis van mijn grafische toekomst. Dat ik op mijn 18de, vlak na het afronden van mijn opleiding op een sollicitatiegesprek zat voor een functie als 2de offsetdrukker, was het antwoord op de vraag ‘Wat wil je hier gaan worden?’ dan ook steevast: ‘Om te beginnen productiemanager!’. Vanaf toen ben ik me dan ook gaan verdiepen in alle aspecten van het management en aanverwante zaken door het lezen van vele boeken. Deze kennis kwam dan ook goed van pas bij de Staf & Kader opleiding ‘Productiemanagement’ van het Stivako die ik op het moment van dit schrijven net heb afgerond. Door het gevoel nog niet genoeg geleerd te hebben, wil ik in 2014 starten met de opleiding ‘Economie & Bedrijfskunde’ aan de UVA.

Iets dat mij ook altijd heeft bezig gehouden is innovatie, en dan niet alleen de interesse naar nieuwe producten, diensten of processen door anderen bedacht, maar deze ook zelf bedenken. Het bedenken van ideeën op basis van eerder opgedane kennis en ervaring bieden mij de intellectuele- en creatieve uitdaging die ik nodig heb om mijn interesse in alles wat werk gerelateerd is te behouden. Doordat ik geen functie vervul waar dit tot mijn werkzaamheden behoort, werk ik ideeën uit in mijn vrije tijd. Vervolgens schaaf ik ze net zo lang bij tot het in mijn ogen een goed plan is om in de toekomst ooit in de praktijk te brengen. Kenmerkend voor mij is dan ook dat ik hier dagen, en soms zelfs weken achtereen aan zit werken tot het af is. Deze website wil ik dan ook gebruiken om naast het schrijven over grafisch gerelateerde onderwerpen, er een aantal te publiceren.

Naast mijn werk heb ik een zeer breed interessegebied dat voornamelijk gevoed wordt door boeken die onder de genres economie, politiek (Europees niveau), filosofie en westerse cultuurhistorie vallen. Ik bezoek graag voorstellingen van het huisgezelschap van de Stadsschouwburg Amsterdam, Toneelgroep Amsterdam. Ook ben ik in 2008 een internet community gestart met inmiddels een ledenbestand van 2700 ingeschreven liefhebbers van het mooiste ontwerp dat Pinin Farina ooit heeft gemaakt, de Peugeot 406 coupé (2700 modellen zijn er in Nederland verkocht). Jaarlijks wordt deze website ruim 65.000 keer bezocht. Hoewel ik op technisch gebied weinig verstand heb van auto’s, vond ik de uitdaging in het promoten van de website/forum, leden werven en het ontwikkelen van een zelfsturende community. Daarnaast heb ik mijzelf door de jaren heen ook gespecialiseerd in webdesign, webdevelopment, fotografie en tekstschrijven. (blogging/informatief)

In oktober 2012 heb ik de stap naar zelfstandig ondernemerschap genomen en het bedrijf Y-gen Web Creatives opgericht. Hiermee houd ik mij bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van websites voor het klantsegment dat veel waarde hecht aan haar online uitstraling, met andere woorden, niet zomaar genoegen neemt met een standaard website. Om tot dergelijke resultaten te komen besteed ik zeer veel aandacht aan het ontwerp en het perfectioneren hiervan. Ik werk dan ook niet aan 10 opdrachten tegelijk zodat ik mijzelf volledig kan richten en inleven op een enkel ontwerp en daar alles uit kan uithalen wat er in zit. (het liefst ook design-awards)

De naam Y-gen Web Creatives staat voor generatie-y, de generatie die met het internet en al haar facetten is opgegroeid en deze optimaal kan benutten en toepassen. Met Y-gen Web Creatives werk ik vanuit een aantal vernieuwende kernwaarden passend bij de huidige tijd en generatie. Namelijk delen, samenwerking en kwaliteit boven kwantiteit.  www.y-gencreatives.nl

Hoewel ik via Y-gen Web Creatives al innovatieve webprojecten op eigen initiatief lanceer, wil ik in de komende jaren ook andere ondernemers gaan helpen om door middel van vernieuwende businessmodellen, samenwerkingen en joint ventures nieuwe diensten/producten te ontwikkelen. Dit in de vorm van een community die brede ondersteuning verleent aan 2 of meer ondernemers met verschillende expertises die gezamenlijk een innovatieve dienst/product op de markt kunnen brengen en daarnaast toch 100% zelfstandig blijven. Voor meer informatie, vragen en voorstellen kan contact opgenomen worden via het contactformulier.

Tot zover ‘Jori in een notendop’. Voor een toelichting met aanvullende informatie over deze website verwijs ik u graag door naar: waarom deze website?

  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • WordPress & Custom Plug-ins
  • Innovatieve Webprojecten
  • Drukwerkbegeleiding
  • Advies/klankbord voor ondernemers mbt webstrategie
  • Freelance offsetdruk (van klein- tot grootformaat drukpersen, 1 tot 12 kleuren)
  • Drukwerkbegeleiding

 

  • Odysseus – Homerus
  • De reis van de Beagle – C. Darwin
  • Business Model Generation – A. Osterwalder
  • De Toren van Babel staat in Brussel – Derk-Jan Eppink
  • De rivier van Herakleitos – Etiene Vermeersch
  • Denkgereedschap 2.0 – Paul Wouters
  • Rubicon – Tom Holland

 

  • Een bedrijf starten 10/11/12 gerealiseerd!
  • 2de bedrijf starten
  • Een boek schrijven
  • Een universitaire studie afronden
  • Platform opzetten voor het verbinden van zzp’ers om gezamenlijk nieuwe diensten/producten te ontwikkelen